Замени слова на английские чтобы получилось предложение 3 класс

Unit 1 Test A

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

Это ___________ is a stone.

Тот ___________ is a kite.

Эти ___________ are pens.

Те ___________ are books.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

I can see a girl. _________ name is Ann.

I am a pupil. ________ name is Sam.

This is Tom. And this is _______ dog.

Polly is a doll. It is ________ house.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Ben Polly Rex

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

I __________ a dog.

She ________ a cat.

You ________ two birds.

He _________ a bike.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

I go to school at 8 o’clock ______________________________

I play football at 4 o’clock ______________________________

I am in bed at 10 o’clock _______________________________

Задание 6: напиши по-английски

король _______________ крыло ________________

каток _______________ утро _________________

кольцо _______________ чулок _________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Доброе утро! _______________________________

Добрый день! _______________________________

Unit 1 Test B

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

Та ___________ girl is happy.

Этот ___________ boy is sad.

Те ___________chicks are yellow.

Эти ___________ frogs are green.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

I am happy. _________ sister is happy too.

I can see a boy. He rides _________ bike.

This is a house. ________ roof is brown.

She has a cat. ________ cat is black.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Rex Sam Polly

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

He _________ a bike.

We __________ books.

It ___________ a big nose.

They _________ three cows.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

We are at school at 9 o’clock ___________________________

We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________

I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________

Задание 6: напиши по-английски

песня ______________ вечер _________________

английский ______________ кенгуру _________________

розовый ______________ банк __________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Добрый вечер! _______________________________

Доброй ночи! ________________________________

Unit 2 Test A

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

t__wer, ch__ir, flo__er,  __ead, p__rents, s__ower, bea__

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  • I have a pet. It is ….. pet.
  • We have chairs. …….. chairs are brown.
  • Don has a car. It is ……… car.
  • Polly has a flower. It is ……… flower.
  • It is a dog. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  • I (speak/speaks) English well.
  • My sister (like/likes) to read books.
  • My parents (eat/eats) ice cream in the evening.
  • We (cook/cooks) in the afternoon.
  • Sam (ride/rides) his bike in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

ride a bike, read books, speak English, sing songs, teach my cat

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  • I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
  • Rose likes …….. feed her dog.
  • Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
  • We like ……. sing. We can …… sing very well.
  • He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

It’s 7 o’clock p.m. _________________________________________

It’s 3 o’clock p.m. _________________________________________

It’s 8 o’clock a.m. _________________________________________

Unit 2 Test B

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

t__wer,  __ear,  t__ach, p__rents, flo__er  c__air,  sh__wer

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  • Mark has a kite. ….. kite is good.
  • They have toys. …….. toys are cute.
  • I have a bike. …… bike is red.
  • Dolly has a doll. It is ……… doll.
  • It is a cat. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  • We (read/reads) books in the evening.
  • Tom (speak/speaks) English very well.
  • His sisters (sleep/sleeps) at night.
  • I (play/plays) tennis in the afternoon.
  • Jane (eat/eats) apples in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake

______________________________________________________

____________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  • Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.
  • I like …….. kiss my mum goodnight.
  • Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.
  • We like ……. run. We can …… run very well.
  • He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________

It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________

It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________

Unit 3 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

rainbow sparrow

slow low

dark blue light purple

thin thick

bright grey strong

Задание 2: Вставьте is или are

What colour …… the sparrow?

What colour …… the pigs?

What colour ……. the chick?

What colour ……. lemons?

What colour …….. the flower?

Задание 3: Выберите can или can’t:

Birds ………….. fly.

Dogs ………….. run.

Frogs ………….. read.

Horses ………… speak English.

Pigs ………….. eat apples.

Sparrows ………… swim.

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

What colour is the pig? _______________________________________

What colour are the flowers? _______________________________________

What colour are the turtles? _______________________________________

What colour is the frog? _______________________________________

Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.

My mother is ______________ My grandpa is ______________

She is ____________________ He is ______________________

She is ____________________ He is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

радуга темно-красный

молодой светло-зеленый

слабый ярко-желтый

новый узкий

тонкий толстый

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

Unit 3 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

yellow window

narrow bright brown

dark purple light orange

new young

thin strong

Задание 2: Вставьте is или are

What colour …… the rainbow?

What colour …… the ants?

What colour ……. the frog?

What colour ……. apples?

What colour …….. the cow?

Задание 3: Выберите can или can’t:

Cows ………….. fly.

Cats ………….. run.

Chicks ………….. eat chocolate.

Birds ………… sing.

Chimps ………….. jump.

Kangaroos ………… swim.

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

What colour is the chick? _______________________________________

What colour are the pigs? _______________________________________

What colour are the trees? _______________________________________

What colour is the lemon? _______________________________________

Задание 5: Опишите своего папу и бабушку.

My father is ______________ My grandma is ______________

He is ____________________ She is ______________________

He is ____________________ She is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

воробей светло-красный

медленный темно-зеленый

сильный ярко-синий

старый слабый

толстый радуга

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

__________________________________________________________

__________________________________________________________

__________________________________________________________

Unit 4 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

long drive

tall wall

clean count

with skate

Задание 2: Напишите числительные словами

12 __________________clocks 15 __________________chicks

18 __________________buses 13 __________________ships

20 __________________cows 17 __________________songs

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

Can you read English books? – Yes, _____________

Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________

Can you and your sister skate? – Yes, ______________

Can Mary ski well? – No, _______________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

Mary/ can/ well/ cook? _______________________________________

you/ play/ can/ football? _______________________________________

write/ a song/ he/ can? _______________________________________

Sam/ drive/ can/ a car/ well? _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, weak, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, strong

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы

I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.

Is Blackton an English town? _______________________________

Is it clean or dirty? ________________________________________

How many streets do we have in our town? ____________________

What do we have in our town? ______________________________

Unit 4 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

short write

with dance

high hall

dirty ski

Задание 2: Напишите числительные словами

11 ___________________ sparrows 14 __________________ pens

15 ___________________birds 19 __________________ desks

13 ___________________cats 20 __________________ lamps

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

Can John drive a car? – No, _____________

Can you count well? – Yes, _____________

Can Jim and Sam skate? – No, _______________

Can you and your mum read? – Yes, ___________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

Ted/ can/ read/ books/ English? _______________________________________

you/ play/ can/ very/ well? _______________________________________

Jack/ skate/ on the lake/ can? _______________________________________

this/ can/ he/ see/ ball? _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, strong, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, weak

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы после него

Our school is not very small. We have thirteen rooms and a hall in it. The windows and doors are white, the floors are brown and the walls are green. Our pupils can read, write and count very well. They are good pupils.

Is our school big or small? __________________________________

How many rooms do we have? ______________________________

What colour are the walls? _________________________________

Can the pupils write, read and count well? ______________________

Unit 5 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday song поезд

family свеча

husband подарок

pointer монета

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

Образец: Ted Cook – the Cooks

Tom Green — __________________ Molly Brown — __________________

Jane Barker — __________________ Sam Smith — __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

Госпожа Green (замужем) ________________________

Госпожа Brown (не замужем) ________________________

Господин Smith ________________________

Госпожа Finn (неизвестно) ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

Mary___________ she can cook.

They ___________ they like to play football.

My friend __________ he can drive a car very well.

His parents _________ they read books.

Задание 5: Выберите it’s или its

This is a dog and that is ________ bone.

This is a town. _______ a green town.

This is a flag. ________ colour is red, blue and white.

This is my pet. _______ a little red horse.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Dan has a cat. 2. Pete and Roy have new bikes.

___________________________ _____________________________

3. Her sisters have toys. 4. Jane has a rose.

___________________________ _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

Sun. Tue. Thurs. Sat. Mon. Wed. Fri.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

My birthday.

I (am, is, are) _______ 10 today. I (have, has) __________ a nice birthday cake. My presents (am, is, are) ______ in my room. My mum (say, says) _______ «Happy birthday, son!» My friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 5 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday cake улитка

friend жена

pointer хвост

candle игрушка

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

Образец: Ted Cook – the Cooks

Bob Finn — __________________ Kelly Deen — __________________

David Sledge — __________________ John Scott — __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

Госпожа Green (замужем) ________________________

Госпожа Brown (не замужем) ________________________

Господин Smith ________________________

Госпожа Finn (неизвестно) ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

We___________ we can play football.

May ___________ she likes to read books.

Her sisters __________ they can skate very well.

My friend _________ he can count and write in English.

Задание 5: Выберите it’s или its

This is a book. _______ little.

This is my pet. _______ name is Fluffy.

This is a cat. ________ tail is long.

This is a toy. _______ a little blue car.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Molly has a dog. 2. Kate and Jane have coins.

___________________________ _____________________________

3. Her friends have cars. 4. Mark has a horse.

___________________________ _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

Fri. Wed. Mon. Sat. Thurs. Tues. Sun.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

Mary’s birthday.

Mary (am, is, are) _______ 10 today. She (have, has) __________ a nice birthday cake. Her presents (am, is, are) ______ a doll, a ball and a teddy bear. Her mum (say, says) _______ «Happy birthday!» Mary’s friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 6 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

sledge страница

diary генерал

stage спортзал

giant клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

What’s your job? – I’m a _________________ (I teach English.)

What’s his job? – He’s a __________________ (Tom runs very well.)

What’s her job? – She’s a _________________ (Mary helps her mum.)

What are our jobs? – We are _______________ (We dance on the stage.)

What are their jobs? – They are ______________ (They sing songs.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

What’s the matter? – I’m _____________ (голодный)

What’s the matter? – She’s _____________ (уставшая)

What’s the matter? – We’re _____________ (хотим пить)

What’s the matter? – They’re _____________ (больны)

Задание 4: Выберите правильный вариант

Mike say/says he can dance very well.

I count/counts at school.

My friend play/plays football well.

We speak/speaks English well.

Jane skate/skates on the skating rink.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

Do/Does you run in the park? – Yes, _____________

Do/Does Polly read books? – No, _______________

Do/Does your friends speak French? – Yes, __________

Do/Does Mike ski on Sunday? – No, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

We write in English well. _______ ___________________________________

They play ping-pong in the evening. ____________________________________

Molly eats apples at school. __________________________________________

The birds sing good songs. __________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

Dolly/ ride/ does/ on Saturday/ her bike?

____________________________________________

in the lake/ swim/ her parents.

______________________________________________

pupils/ write/ read/ do/ at school/ and?

______________________________________________

Unit 6 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

giant страница

stage генерал

diary спортзал

sledge клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

What’s your job? – I’m a _________________ (I speak French.)

What’s his job? – He’s a __________________ (Tom skis well.)

What’s her job? – She’s a _________________ (Mary reads books.)

What are our jobs? – We are _______________ (We swim in the lake.)

What are their jobs? – They are ______________ (They play tennis.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

What’s the matter? – I’m _____________ (болен)

What’s the matter? – She’s _____________ (хочет пить)

What’s the matter? – We’re _____________ (голодные)

What’s the matter? – They’re _____________ (устали)

Задание 4: Выберите правильный вариант

I write/writes books.

May eat/eats bananas in the afternoon.

We ski/skis on Friday.

Sam ride/rides a horse on Monday.

His parents like/likes to sing and dance.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

Do/Does Pam and Sam jump in the park? – Yes, _____________

Do/Does you ride their bikes on Tuesday? – No, _______________

Do/Does Molly swim in the lake? – No, __________

Do/Does cats like milk? – Yes, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

Ann plays basketball on Wednesday.

__________________________________________

Tom and Tim feed their pets in the morning.

__________________________________________

Molly kisses her mum good night.

__________________________________________

Our friends like to sleep.

__________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

does/ teach/ Mel/ French/ at school?

____________________________________________

has/ a/ General Green/ house/ small.

______________________________________________

the children/ run/ jump/ do/ in the park/ and?

______________________________________________

Unit 7 Test A

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

Crocodiles live in ____________________

Elephants live in _____________________

Kangaroos live in _____________________

Bears live in ________________________

Tigers live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

………….. Tom go to the cinema? – Yes, ________________

………….. the pupils play football? – No, ________________

………….. we go to the shop on Sunday? – Yes, _____________

………….. the dog eat bones? – Yes, ________________

………….. their parents skate? – No, _______________

Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений

We ……………… play with our friends.

_________________________________________________

She ……………… ride her bike on Monday.

_________________________________________________

My friends …………… go to the skating rink in the evening.

_________________________________________________

Sam …………….. play tennis well.

_________________________________________________

The cat ……………. like sweets.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

sheep — __________________ man — ______________

mouse — __________________ rabbit — ______________

lion — __________________ woman — ______________

goose — __________________ elephant — ______________

pencil — __________________ fish — ______________

deer — __________________ child — ______________

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

doesn’t like, hate

I ___________________ my parents.

I ___________________ sweets.

I ___________________ mice.

I ___________________ snails.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

Mr and Mrs Green (have/has) 2 daughters. Their names (is/are) Polly and Dolly. Polly (is/are) 4. She (like/likes) to play with her dolls. Dolly (is/are) 8. She (is/are) a pupil. Dolly (go/goes) to school. The girls (don’t/doesn’t) read books in the evening.

Unit 7 Test B

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

Tigers live in ____________________

Hares live in _____________________

Crocodiles live in _____________________

Elephants live in ________________________

Kangaroos live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

………….. Sally count from 1 to 10? – Yes, ________________

………….. you like your job? – No, ________________

………….. Mary sing well? – Yes, _____________

………….. the birds fly in the sky? – Yes, ________________

………….. his granny speak English? – No, _______________

Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений

They ……………… run by the lake.

_________________________________________________

He ……………… like ice cream.

_________________________________________________

His parents …………… go to the cinema in the evening.

_________________________________________________

Molly …………….. speak French well.

_________________________________________________

The dogs ……………. Read books.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

pig — __________________ child — ______________

mouse — __________________ cow — ______________

woman — __________________ sheep — ______________

goose — __________________ apple — ______________

lake — __________________ fish — ______________

deer — __________________ man — ______________

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

doesn’t like, hate

I ___________________ my sister.

I ___________________ my new boots.

I ___________________ lemons.

I ___________________ crocodiles.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

I (have/has) a good friend. My friend (go/goes) to school with me. She (is/are) a pupil. My friend (like/likes) books. We (meet/ meets) and (play/plays) together.

My friend (don’t/doesn’t) have a pet. She (have/has) a sister.

Unit 8 Test A

Задание 1: Напишите времена года

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Winter months: _______________________________________________

Summer months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия ______________________ США _____________________

Франция ______________________ Индия ______________________

Британия ______________________ Канада ______________________

Италия ______________________ Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/October

This is Ben. His birthday is in autumn. It is in October.

Steve/ April

______________________________________________________________

Kate/ September

______________________________________________________________

Bob/ May

______________________________________________________________

Emma/ November

______________________________________________________________

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

pleasant, apples, autumn, grey, school, brown, teachers, late, October, beautiful

_____________ has 3 months: September, ___________ and November. September is a __________________ month. It is yellow, red and ___________ .

The days are not hot, they are _________________ . Children go to ___________ .

They meet their friends and _____________ .You can see a lot of _____________ in the trees. But ___________ autumn is not pleasant. It is cold and ___________.

Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.

My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,

______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can play _______________ . You can see __________________________ in __________.

Unit 8 Test B

Задание 1: Напишите времена года

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Spring months: _______________________________________________

Autumn months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия ______________________ США _____________________

Франция ______________________ Индия ______________________

Британия ______________________ Канада ______________________

Италия ______________________ Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/June

This is Ben. His birthday is in summer. It is in June.

Sam/ December

______________________________________________________________

Jane/ August

______________________________________________________________

Billy/ February

______________________________________________________________

Emily/ July

______________________________________________________________

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

hot, flowers, summer, bikes, gardens, school, clear, swim, July, beautiful

Unit 1 Test A

Задание 1: Замени
слова на английские, чтобы получилось предложение

1.     Это  ___________ is a
stone.

2.     Тот  ___________ is a
kite.

3.     Эти  ___________ are
pens.

4.     Те     ___________ are
books.

Задание 2: Заполни
пропуски местоимениями

                              
my,   his,   her,    its

1.     I can see a girl.
_________ name is Ann.

2.     I am a pupil.
________ name is Sam.

3.     This is Tom. And
this is _______ dog.

4.     Polly is a doll.
It is ________ house.

Задание 3: Кому что
принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its
bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

          
Ben                                         Polly                                       Rex

_______________                   
________________                    _______________

_______________                   
________________                    _______________

_______________                   
________________                    _______________

Задание 4: Выбери have или has

1.     I
__________ a dog.

2.     She
________ a cat.

3.     You
________ two birds.

4.     He 
_________ a bike.

Задание 5: Прочитай
предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning,   in the
afternoon,       in the evening

1.     I
go to school at 8 o’clock  ______________________________

2.     I
play football at 4 o’clock ______________________________

3.     I
am in bed at 10 o’clock _______________________________

Задание 6: напиши
по-английски

король      
_______________              крыло     ________________

каток         
_______________             утро       _________________

кольцо       
_______________             чулок     _________________

Задание 7: Напиши
по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Доброе
утро!  _______________________________

Добрый
день!   _______________________________

Unit 1 Test B

Задание 1: Замени
слова на английские, чтобы получилось предложение

1.     Та     ___________ girl
is happy.

2.     Этот ___________ boy
is sad.

3.     Те     ___________chicks
are yellow.

4.     Эти   ___________ frogs
are green.

Задание 2: Заполни
пропуски местоимениями

                              
my,   his,   her,   
its

1.     I am happy.
_________ sister is happy too.

2.     I can see a boy.
He rides _________ bike.

3.     This is a house.
________ roof is brown.

4.     She has a cat.
________ cat is black.

Задание 3: Кому что
принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its
bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

          
Rex                                         Sam                                     Polly

_______________                   
________________                    _______________

_______________                   
________________                    _______________

_______________                   
________________                    _______________

Задание 4: Выбери have или has

1.     He 
_________ a bike.

2.     We
__________ books.

3.     It
___________ a big nose.

4.     They
_________ three cows.

Задание 5: Прочитай
предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning,   in the
afternoon,       in the evening

1.     We
are at school at 9 o’clock  ___________________________

2.     We
like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________

3.     I
kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________

Задание 6: напиши
по-английски

песня           
______________             вечер     _________________

английский 
______________             кенгуру _________________

розовый       
______________            банк      __________________

Задание 7: Напиши
по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Добрый
вечер! _______________________________

Доброй
ночи!  ________________________________

Комплексное занятие по английскому языку 3
класс

1.     
Рифмовка- приветствие.

Hello,
hello, hello to you.

Hello,
hello!

I’m
glad to see you!

2.      Фонетическая
зарядка.

Звук [ æ ]

A little cat, a little cat,

A little cat is not very fat.

It’s not fat, but it is sad.

It’s very, very sad.

Звук [
ð ]

This is a
rainbow,

This is a tower,

This is a
window,

This is a
flower.

Звук [Ɔ:]

Small ball is in
the hall.

3.     
Актуализация.

А) Замени слова на английские, чтобы получилось
предложение.

  1. Это 
    ___________ is a stone.
  2. Тот  ___________
    is a kite.
  3. Эти  ___________
    are pens.
  4. Те     ___________
    are books.
  5. Та     ___________
    girl is happy.
  6. Этот
    ___________ boy is sad.
  7. Те     ___________chicks
    are yellow.
  8. Эти 
     ___________
    frogs are green.

В) Заполни пропуски местоимениями.

                               my,   his,  
her,    its

  1. I
    can see a girl. _________ name is Ann.
  2. I
    am a pupil. ________ name is Sam.
  3. This
    is Tom. And this is _______ dog.
  4. Polly
    is a doll. It is ________ house.
  5. I
    am happy. _________ sister is happy too.
  6. I
    can see a boy. He rides _________ bike.
  7. This
    is a house. ________ roof is brown.
  8. She
    has a cat. ________ cat is black.

С) Выбери have
или
has.

1.      I
__________ a dog.

2.      She
________ a cat.

3.      You
________ two birds.

4.      He 
_________ a bike.

5.      We
__________ books.

6.      It
___________ a big nose.

7.      They
_________ three cows.

D) Закончи предложения,
выбрав правильную форму глагола.

  1. I
    (speak/speaks) English well.
  2. My
    sister (like/likes) to read books.
  3. My
    parents (eat/eats) ice cream in the evening.
  4. We
    (cook/cooks) in the afternoon.
  5. Sam
    (ride/rides) his bike in the morning.
  6. We
    (read/reads) books in the evening.
  7. His
    brothers (sleep/sleeps) at night.
  8. I
    (play/plays) tennis in the afternoon.
  9. Jane
    (eat/eats) apples in the morning.

E) Закончи предложения,
вставляя
to там, где нужно.

  1. I
    like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
  2. Rose
    likes …….. feed her dog.
  3. Fred
    and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
  4. We
    like ……. sing. We can …… sing very well.
  5. He
    likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.
  6. Mary
    likes ……. jump.  She  can ……. Jump very well.

F) Напиши, что ты умеешь
делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can
run well.

               
I can jump very well.

               
I can swim but not very well.

ride
a bike, read books, speak English, sing songs, help mummy, teach my dog,

speak
Russian, jump, swim in the lake

G) Выберите can
или
cant:

1.      Birds ………….. fly.

2.      Dogs ………….. run.

3.      Frogs ………….. read.

4.      Horses ………… speak English.

5.      Pigs ………….. eat
apples.

6.      Sparrows ………… swim.            

7.      Cows ………….. fly.

8.      Cats ………….. run.

9.      Chicks ………….. eat
chocolate.

10.  Birds ………… sing.

11.  Chimps ………….. jump.

12.  Kangaroos ………… swim.            

4.      Новая
тема.


Чтобы спросить «Умеешь ли ты что-то», нужно сделать так:

Can (могу,
умею)

Утверждение

Вопрос

Ответы

He can run.

Can he run?

Yes, he can.

No, he can’t.

5.      Закрепление
нового материала.

А) Допишите ответы на вопросы:

1.      Can you
read English books? – Yes, _____________

2.      Can Tom
and Mel play ping-pong? – No, _____________

3.      Can you
and your sister skate? – Yes, ______________

4.      Can
Mary ski well? – No, _______________

5.      Can
John drive a car? – No, _____________

6.      Can you
count well? – Yes, _____________

7.      Can Jim
and Sam skate? – No, _______________

8.      Can you
and your mum read? – Yes, ___________

В) Составьте из данных слов вопросительное
предложение. Запишите его.

1.      Mary/
can/ well/ cook?
 ________________________________________________

2.      you/
play/ can/ football? _______________________________________
________

3.      write/
a song/ he/ can?   _______________________________________
________

4.      Sam/
drive/ can/ a car/ well? _______________________________________
_____

5.      Ted/
can/ read/ books/ English? ____________________________________
______

6.      you/
play/ can/ very/ well?  ____________________________________
__________

7.      Jack/
skate/ on the lake/ can? _____________________________________
_______

6.      Повторение
и закрепление.

A)    Напишите числительные словами

12
__________________clocks                              15
__________________chicks

18
__________________buses                               13
__________________ships

20
__________________cows                                17
__________________songs

11
__________________sparrows                          14 __________________pens

15
__________________birds                                19
__________________desks

13
__________________cats                                  20
__________________lamps

B)    Найди
в рамках противоположные по смыслу слова. Запиши получившиеся пары слов.

thin,
old, long, clean, happy,

new,
fat, weak, small

sad,
young, dirty, thick, short, old,

thin,
big, strong

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

7.      Итог
занятия.

        
Bye, bye, bye, bye.
Goodbye.

       

Ответ:

Calleron

Задание 1

•this, the one, these, those.

задание 2

•my; my; his; it’s.

Открыть все ответы

Ответ:

Alena11094

Answer

Объяснение:

1. What are they eating now? (Present Continuous, to eat).

2. They usually go to the river for a swim. (Present Simple, to go).

3. He spent last summer in the country. (Past Simple, to spend).

4. Will you go to the south next summer? (Future Simple, to go).

5. I was going to the cinema at four o’clock yesterday. (Past Continuous, to go).

6. My mother likes to read books. (Present Simple, to like).

7. Have you ever spent your holidays in the Crimea? (Present Perfect, to spend).

8. He will be writing a letter at 5 o’clock tomorrow. (Future Continuous, to write).

9. I shall have done my work by seven o’clock tomorrow. (Future Perfect, to do).

10. She had drawn this picture by 7 o’clock yesterday. (Past Perfect, to draw).

Ответ:

спирина1

1 have applied -Present Perfect Active Voice, to apply- инфинитив

2 takes -Present Simple Active Voice, to take-инфинитив

3 is approaching-Present Progressive Active Voice,to approach-инфинитив; is becoming -Present Progressive Active Voice,to become-инфинитив

1 Мы применили новейшие приборы и инструменты для наших экспериментов.

2 Атмосфера Земли задерживает большую часть солнечной радиации/ ультрафиолетового излучения Солнца.

3 Чем ближе космический корабль приближается к Земле, тем плотнее становится атмосфера.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Auth перевод на русский с английского
  • Фернзеен перевод с немецкого на русский
  • Основные идеи французской социологической школы
  • Немецкий привет как называется
  • Как будет 1992 на немецком