Урок английского языка в 9 классе по теме культурный досуг

Класс: 9 б

Тема: Культурный досуг. Говорение

Тип урока: комбинированный урок

Цель урока: формирование коммуникативной компетенции
обучающихся на основе рецептивных форм речевой деятельности;

Обучающая цель:  предполагается, что к окончанию учебного
занятия учащиеся будут знать, что такое досуг, будут владеть разнообразием
видов свободного времени,  смогут узнавать информацию о предпочитаемых способах
проведения свободного времени своих одноклассников, а также высказывать свою
собственную точку зрения по этой теме
;

      
Развивающая цель:
Способствовать развитию умений обобщать полученные
знания, сравнения, обеспечивать условия для развития умений грамотно, чётко и
точно выражать свои мысли, способствовать развитию внимания и воображения при
моделировании ситуаций общения по теме

      Воспитательная цель: обеспечить условия для
воспитания положительного интереса к изучению иностранного языка.

Этап

Задача этапа

Содержание этапа

1.
Начало урока

Организация работы учащихся

Good afternoon! Take your seats, please. 

Проверка д/з

Активизация ранее изученного материала

But let’s start with your home task for today.

You were to learn the poem about any season you like by heart.
Now we’ll listen to you and discuss what activities you can do in each
season.

Речевая зарядка

Организация речевой тренировки

What can you do in winter (spring, summer, autumn)?

2.

Основной этап урока

Ознакомление с новой темой урока

As you’ve already understood today we’ll speak about different
kinds of activities you can do spending your free time. But at first let’s
read the definition of the word leisure.

Let’s answer the questions in ex. 1 p. 185

Предтекстовый этап

Снять языковые трудности аудиотекста, ввести и организовать
первичное закрепление новых ЛЕ.

Ex. 3 p.186 complete the list of recreational activities.

Ex. 4 a p. 186

Lexical drills

Now we’ll watch the video and fill the table about activities
people like/dislike to do

Физкульт- минутка для глаз

 Игра «Карусель»

Now we’ll learn what your
classmates like to do in their free time.

Let’s sum up What does
Masha, Artem… like to do in her/his spare time?

Текстовый этап

Чтение  текста

Do you know what British people like to do in their free time?

You are to read the text and then we’ll check your
understanding by doing the test in Quizzez

После текстовый этап

Развитие навыков монологической речи

Test using Quizzez

What do you think about sewing,
embroidery, photography, scuba diving …ex. 4 b p. 186

3.Конец урока. Домашнее задание

Предъявление и объяснение домашнего задания

Open your record books, please. Your homework is ex. 5 p. 187. You are to write the answers to the questions.

Рефлексия

Изучение

эмоциональной и

познавательной

результативности урока

So, our work is finishing. What did we do at the lesson? Did
you like today’s lesson? Express your opinion

I’ve learnt…..

I’ve spoken about…..

I’ve remembered…..

Now I know…..

It was interesting…..

Подведение итогов. Выставление отметок

Оценка активности и работы учащихся на уроке

I
like your working at the lesson. I hope this lesson was interesting
and useful for you!  Today’s marks are…

Thank you and good-bye!

Тема: Культурный
досуг

Образовательная цель: предоставление
контролируемой языковой практики; введение нового лексического материала;

Развивающая цель: совершенствование
навыков устной речи; совершенствование навыков восприятия и понимания речи на
слух ;

Воспитательная цель: воспитание
внимательности и усердия; воспитание уважения к культуре страны изучаемого
языка;

Коммуникативная задача: обсудить
культурный досуг в разных странах;

Оборудование:
учебник, доска, интерактивный экран, компьютер, раздаточный материал;

Тип урока: урок
изучения нового учебного материала;

Вид урока: урок
изложения нового материала;

Этап

Задачи
этапа

Действия
учителя

Действия
учащихся

Время

1.
Организационно-мотивационный этап.

Создать
эмоциональный фон, ввести в атмосферу иноязычного общения.

Подготовить
учащихся к общению на иностранном языке

Hello, students.
I’m glad to meet you today.

So, tell me
please, what the season is it today? And what the month is it today?

Students answer
the teacher’s questions.

2 мин

2. Этап
целеполагания

Определить
тему и цели  урока

Today
weˈll start to learn a new topic. Letˈs guess what is the name of our unit.

Look at the
board and try to guess what topic we are starting to study.

What do you
think we’re going to do in our class today?

The
topic of our lesson today is «Leisure time». Today we are going to learn the
new words on our topic and compare leisure time in 2 countries.

Students guess
the topic of the lesson and try to guess what they will do today.

3 мин

3.
Операционно – деятельностный этап

Обсудить
времяпрепровождения учащихся

At
first look at our new words. How do you think, what do they mean?

 I
read the words and youˈll look at the pictures and translate them.

Repeat
after me.

Read
one by one.

Now
let’s speak about your free time. Answer the questions from ex.1 p. 185

So,
tell me please, what’s “leisure time”. Look at ex.2a and compare it with your
answers.

Now
make a list with your recreational activities. Then we compare your list with
activities from ex.4. Which of these activities could you do in your leisure
time with pleasure? Which of them could help you relax? What do you think about
each of them?

Students get
acquainted with new words.

Students speak
about their free time

5 мин

10 мин

4. Разминка

Снять
напряжение

Now
let’s relax. I will give you cards with pictures of some activities. Your
task is to pull out the picture and show is without words what is depicted on
it

Students guess
the words that their classmates show.

5 мин

5. Просмотр
видео

Предсмотровой
этап

Сморовой
этап

Послесмотровой
этап

Мотивировать
учащихся к восприятию нового материала

Совершенствование
навыков восприятия и понимания речи на слух.

Совершенствование
навыков устной речи

Now we
will watch the video about leisure time in Great Britain. But before we start
look at the board read the words which will help you to understand the video.

Now
let’s answer the questions about this video. 

So,
tell me please is there a big difference between leisure time in our country
and in Great Britain?

Students read
new words and watch the video.

Students answer
the questions.

Students speak
about difference between leisure time in our country and in Great Britain

15 мин

6. Заключительный
этап

Рефлексия

Домашнее
задание

Выставление
отметок

And
our lesson is going to the end. Today we have learnt new words on the topic,
speak about leisure time in our county and in Great Britain. I want to say
thank you.

Look
at our blackboard. And I want to know your opinion about our lesson “Did you
like the lesson?” I have some fish on my table. Was everything clear? Was
your work good? What have you learnt?

Your
home task is ex.5c p.187 in your books. You should answer the questions about
leisure time activities in your life.

So
you have got good results. Your marks for the lesson. The lesson is over.
Good-bye children.

Students say
what they did in class

Students put
down their home task and get marks for the lesson.

5 мин

Тема
урока
: Мои предпочтения в сфере досуга. Говорение. (Unit
VII) (учебное пособие для 9 класса /
Л.М.Лапицкая и др.
Минск:  Вышэйшая школа, 2018)

Цели:

1.     Образовательная
– совершенствование навыков говорения по теме «Культурный досуг»

2.     Развивающая
– развитие навыков групповой и индивидуальной работы

3.    
Воспитательная
– формирование разносторонне развитой  поликультурной личности,
привитие
уважения к духовно-нравственным ценностям своего народа и других народов мира

Задачи:

1.     Создавать
образовательные ситуации для совершенствования навыков монологической речи и
восприятия и понимания речи на слух.

2.     Содействовать
развитию
творческого потенциала учащихся, их
языковых и познавательных способностей;
способствовать
развитию памяти, внимания,
мышления, созданию
толерантной атмосферы при работе в группах.

3.    
Способствовать
воспитанию у учащихся чувства гордости за свою культуру, свою страну;
воспитанию положительного отношения и уважения к культуре народа страны
изучаемого языка; повышению уровня мотивации к овладению устной иноязычной
речью.

Тип
урока
:
комбинированный с использованием ИКТ

Формы
работы:

фронтальная, парная, групповая, индивидуальная

Оборудование: компьютеры (мультимедийный
проектор), презентация, аудиозапись, раздаточный материал

Методы: коммуникативный,
интерактивный, «мозговой штурм», интеллектуальные карты

Ход урока

I.                 
Организационно-мотивационный
этап.

Задачи этапа:
создание атмосферы иноязычного общения и благоприятного климата на уроке;
целеполагание (мозговой штурм, проблемно-поисковая деятельность).

T: Good morning, everybody, dear girls,
boys and our guests! I’m glad to see you here in this computer class! How are
you today? I see you are in a good mood and full of beans to work hard and
learn something new and interesting. So, let’s get started!

From the very beginning of the lesson I’d
like you to do the following task: match these two parts of the English
proverbs and sayings
and then answer the question: What are they about? (
приложение 1) Работа в группах.

— You are right. All of them are about
leisure time.

— What is leisure time?

— Is leisure time important in our life? Why
(not)? Give your reasons.

So the topic of our
today’s lesson is “My leisure preferences”. And today we will:

        
talk
about the most popular leisure activities;

        
listen
to your projects;

        
learn
and compare leisure activities in Belarus and Britain.

II.             
Оперативно-познавательный
этап.

Задачи этапа:
совершенствование лексических навыков, развитие умений спонтанной речи,
восприятия и понимания речи на слух и навыков говорения с использованием интеллект
карт.

1.
A warmingup activity (развитие
ассоциативного мышления).

1) T: Actually there’s a great variety of
different recreational activities we can enjoy doing in our free time.

-What free time activities can help us
solve the problem of boredom?

Look at the screen and name the
recreational activities
you see. (
презентация) Please, add more
to the list.

What recreational activity can’t leave you
cold?

What recreational activity is the best to
do alone/in company?

What recreational activity is the best to
create something new and original?

What activity is the best way to enrich
your knowledge/the best way of relaxation?

2)
Игра в ассоциации. Монологическая речь. Учащимся предлагаются фрагменты
картинок. Они спонтанно высказывают свое мнение о том, что, по их мнению, будет
на всей картинке и их отношение к этому виду досуга (презентация). 
Работа

в парах.

-What do you expect to see in this
picture? What can you say about it? What is your attitude to this activity?

2.
Проведение мини -исследования в группе ( личностно-ориентированный подход и
развитие критического мышления учащихся).

Из
предложенных видов досуга учащимся предлагается выбрать 5, которые они считают
наиболее интересными и полезными, своими результатами они обмениваются. Делают
вывод, какие виды досуга самые популярные в их группе, классе и в нашей стране.

Сравнивают
их результаты с официальными цифрами исследования (приложение 2,3)

3. 
Восприятие и понимание речи на слух (
Brainstorm)

Учащимся
предлагается прослушать текст о самых популярных видах досуга в Великобритании
и выполнить задание (приложение 4).

1)    Before
listening to the text try to guess: What leisure activities are popular in
Britain? (Work in pairs).

2)    Read
the first paragraph of the article. Compare with your ideas.

3)    Read
till the end. Guess the correct answers.

4)    Listen
and check. Which answers are surprising?

5)    Compare
leisure activities in Britain and in Belarus (Work in groups).

4.
Актуализация опорных знаний (монологические высказывания учащихся об их
предпочтениях в сфере досуга с использованием
mind maps)

Учащиеся
демонстрируют презентации о том, как они проводят своё свободное время и
рассказывают об их предпочтениях, пользуясь заранее приготовленными
интеллектуальными картами (приложение 5
). В процессе работы проводится
релаксационная пауза для снятия эмоционального напряжения (Судак Юлиана
рассказывает об увлечении музыкой), физкультминутка (Натаров Глеб рассказывает
о занятиях спортом) и в конце небольшой фрагмент игры (Дикун Сергей
рассказывает об увлечении компьютерными играми).

III.         
Оценочно-рефлексивный
этап.

Задачи этапа:
создать условия для осознания личностно значимого результата учебной
деятельности на уроке и оценки уровня усвоения предложенного материала.

1.
Рефлексия. Учащимся предлагается высказать свое мнение по прослушанному
стихотворению
Leisure
by William Henry Davies (
приложение 6) (декламировала Тарасевич Алина)

What is the author’s message? Do you agree
with him? Why (not)?

2. Rounding-off. Подведение итогов.
What does leisure give us? I hope you
understand that without leisure our life will be empty and dull.

 Выводы. Отметки.

3.
Домашнее задание. 
В
качестве домашнего задания предлагается написать рекомендации и советы по открытию
нового центра досуга.
(С.210, упр. 3)

Приложение 1

Business before                                         no
goodness.           

All work and no play                               
his hobby-horse.

By doing nothing                                     
to do nothing. 

Rest is a good thing,                                 but
boredom is its brother.

A hobby a day                                           we learn
to
 do ill.

When a habit begins to
cost money,         keeps the doldrums (
хандра) away.          

Every man has                                          
pleasure.    

Of idleness (безделье) comes                  
makes Jack a dull boy.

The hardest work is                                  
it’s called a hobby.   

Business before                                         pleasure.  
 

All work and no play                              
 makes Jack a dull boy.

By doing nothing                                     
we learn
to
 do ill.

Rest is a good thing,                                 but
boredom is its brother.

A hobby a day                                          keeps
the doldrums (
хандра) away.           

When a habit begins to
cost money,        it’s called a hobby.                 

Every man has                                         
his hobby-horse.

Of idleness (безделье) comes                 
no goodness.           

The hardest work is                                 
to do nothing. 

Приложение
2

The
most and the least popular leisure activities in Belarus

Наиболее популярные виды досуга

Наименее популярные виды досуга

Приложение
3

Приложение
4

1.     Choose
the correct variant.

2.     The
most popular British recreational activities are:

Приложение
5

 

Приложение
6

W. H. DAVIES

Leisure

WHAT
is this life if, full of care,
We have no time to stand and stare?—

No
time to stand beneath the boughs,
And stare as long as sheep and cows:

No
time to see, when woods we pass,
Where squirrels hide their nuts in grass:

No
time to see, in broad daylight,
Streams full of stars, like skies at night:

No
time to turn at Beauty’s glance,
And watch her feet, how they can dance:

No
time to wait till her mouth can
Enrich that smile her eyes began?

A
poor life this if, full of care,
We have no time to stand and stare

Скачано с www.znanio.ru

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Проблемно-эвристический урок английского языка в 6 классе по теме «Хобби и увлечения».

Предлагаемый проблемно-эвристический урок английского языка, который проводился в 6 классе по теме «У нас одинаковые увлечения?», включает в себя все три аспекта проблемного обучения.  Он адресов…

Проблемно-эвристический урок английского языка в 5-м классе по теме «Одинаковые ли у нас увлечения?»

Автор: Зеленцова Людмила ВалериановнаДолжность: учитель английского языкаОбразовательное учреждение:Муниципальное бюджетное образовательное учреждениесредняя общеобразовательная школа №2Кавк…

Маршрутная карта к уроку английского языка в 5 классе «Одинаковые ли у нас увлечения?»

Маршрутная карта  к уроку английского языка в  5 классе «Одинаковые ли у нас увлечения?»…

Урок английского языка по теме: «Хобби и увлечения в Британии и России» в 6 классе.

Урок разработан в форме технологической карты….

Технологическая карта урока английского языка в 7 классе по теме «Подростки и их увлечения»

Технологическая карта урока…

Технологическая карта урока английского языка «Увлечения. Хобби.» в 5 классе

Этот материал необходим для подготовки к урокам английского языка и отображает  правильную структуру урока по ФГОС….

Конспект урока английского языка по теме » Мои друзья и я. Досуг и увлечения «

План-конспект урока в виде тематической карты по ФГОС….

Открытый урок английского языка в 9 классе

тема урока: Культурная жизнь столицы

Место урока в системе уроков по теме

Урок обобщения изученного и совершенствования лексических, грамматических и речевых навыков. Тип урока по форме организации взаимодействия: урок-дискуссия «Ток-шоу»

Цели и задачи данного урока

Цель урока:

развитие коммуникативной компетенции на уроке английского языка

Задачи:

Образовательные:

закрепление лексики по темам: досуг молодежи, культурная жизнь столицы;

совершенствование навыков монологической и диалогической речи.

совершенствование навыков грамматики

Воспитательные:

формирование у учащихся потребности изучения иностранных языков и овладения ими как средством общения;

умение соблюдать речевой этикет, быть вежливым и доброжелательным речевым партнером

Развивающие:

развитие памяти, мышления, языковой догадки;

формирование навыков самоанализа устного ответа

Ожидаемые результаты

Личностные результаты учащихся:

формирование мотивации изучения иностранных языков;

любознательность и стремление расширять кругозор;

воспитание ценностного отношения к культуре и искусству

Метапредметные результаты:

развитие коммуникативной компетенции, включая умение взаимодействовать с окружающими, выполняя разные роли;

развитие способности к решению речемыслительных задач

Предметные результаты:

в говорении:

совершенствование навыков монологической и диалогической речи

в аудировании:

понимание на слух речи учителя и собеседника

грамматическая сторона речи:

понимание и употребление в речи страдательного залога

Методические принципы, использованные на уроке:

1. Интеграция и дифференциация.

2. Коммуникативная направленность обучения.

3. Принцип индивидуального подхода.

Технологии, используемые на уроке:

1. технология проведения дискуссий

2. обучение в сотрудничестве

Метод обучения: — проблемно-поисковый метод

Средства обучения

Оборудование: компьютер, проектор, мяч, доска.

этапы урока и его задачи

действия учителя

действия учащегося

комментарии

время

Организационный момент

Приветствует учащихся

приветствуют учителя

диалог «учитель-ученик»

1 мин

Постановка темы урока, цели.

Приглашает принять участие в дискуссиях по темам: досуг молодежи, культурная жизнь столицы;

соглашаются

снимает пассивность в деятельности учащихся и приобщает детей к активному участию;

1 мин

фонетическая зарядка

организовывает на

фонетическую зарядку

учащиеся распределяют слова по колонкам

данное упражнение проводится для того, чтобы снять языковой барьер и подготовить артикуляционный аппарат для англоязычного общения.

форма взаимодействия «учитель-ученик»

2 мин

речевая разминка

организовывает на

речевую разминку. Объясняет, что необходимо перевести предложения из активного залога в страдательный залог

Учащийся бросает мяч однокласснику и произносит предложение в действительном залоге, одноклассник переводит предложение в страдательный залог и передает мяч следующему ученику.

форма взаимодействия «ученик-ученик»

Качество и правильность выполненной работы позволяет судить о сформированности умения употреблять PassiveVoice в устной речи

4 мин

Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

учитель предлагает ответить на вопросы

ученики отвечают на вопросы

Данное упражнение проверяет, как учащиеся справились с домашним заданием.

форма взаимодействия «учитель-ученик»

2мин

Физкультминутка

Декламирует стихотворение для расслабления глаз

Выполняют команды учителя

Данное упражнение проводится в целях снятия напряжения и усталости глаз.

форма взаимодействия «учитель-ученик»

1 мин

Токшоу «Should teenagers go to the theatres?»

Выступление с презентацией проекта

Учитель приглашает ведущих начать ток-шоу

Выходят двое ведущих, приветствуют остальных ребят.1-й ведущий выступает с презентацией исследовательского проекта. Говорит о результатах исследования. Делает выводы. Обозначает проблему для начала дискуссии.

форма взаимодействия «ученик-ученик»

3 мин

Brainstorm activity

Учитель предлагает ребятам назвать больше причин, по которым подростки не ходят на театральные постановки. Затем предлагает ребятам назвать причины, благодаря которым появится желание ходить в театры

Учащиеся называют причины. Ведущие записывают причины в таблицу.

Данное упражнение помогает развить способности к обобщению, логичности и доказательности. форма взаимодействия «учитель-ученик», «ученик-ученик»

3 мин

Распределение ролей.

Учитель предлагает ребятам разделиться на две группы (утверждающая команда и отрицающая команда) и выбрать спикера в каждой команде. Учитель объясняет, что спикерам нужно подготовить (речь) доклад, опираясь на информацию в таблице.

Учащиеся объединяются в группы. В этих группах они совместно выполняют задания, уточняют, обдумывают, обсуждают.

форма взаимодействия «ученик-ученик»

3 мин

Дискуссия. Выступления спикеров

Учитель рассказывает, что командам необходимо задать по 1 вопросy спикеру или членам команды оппонентов.

Спикеры выходят в центр класса. Выступает первый спикер с докладом, отвечает на вопрос команды оппонентов. Затем выступает второй спикер с докладом, отвечает на вопрос команды оппонентов.

форма взаимодействия «ученик-ученик»

4 мин

Подведение итогов дискуссии. Выступление с презентацией.

Учитель благодарит за выступления и просит учащихся занять свои места.

2-й ведущий подводит итоги дискуссии и выступает с презентацией.

форма взаимодействия «ученик-ученик»

3 мин

Формирование грамматических навыков

Учитель просит ребят выполнить упражнение № 2 стр. 22 в Рабочих тетрадях.

Учащиеся выполняют упражнение

5 мин

исполнение песни

Учитель приглашает ребят исполнить песню

учащиеся поют

форма взаимодействия «ученик-ученик»

2 мин

итоги урока

учитель подводит итоги урока. Выставляет отметки. Объяснят домашнее задание.

учащиеся прощаются

4 мин

Ход урока

Приветствие. Организационный момент. Целеполагание

T.: Good morning, pupils. I am glad to see you. 
P.: Good morning, teacher, we are glad to see you, too 
T.: Sit down, please. Let’s begin our lesson. What date is it today? 
Р.: It is the 20 th of October. 
T.: What day of the week is it today? 
Р.: It is Monday. 

T.: Pupils, our theme is The Cultural Life of Moscow and today we will try to conduct an interesting Talk Show «Should teenagers go to the theatres?». But first of all let`s have the phonetic warm up

Фонетическая зарядка

T.: You can see the words in the box and you can see the table with three columns. Let`s place the words with the sound [ ] into the first column. Place the words with the sound [ ] into the second, and the words with the sound [ ] into the third column.

brought, grown, won, bought, known, done, thought, shown, thrown, drunk, hung, begun, caught, taught

T.: Now read aloud, please

[ ]

[ ]

[ ]

brought

won

grown

bought

done

known,

thought

drunk

shown

caught

hung

thrown

taught

begun

Речевая разминка

T.: We talked about the passive voice last lessons. Now let`s play with a ball.Change the sentences from the active to the passive. You should make up your own sentence in the active then throw a ball to your classmate.

P.1: Tom has recently bought the chair

P.2: The chair has been recently bought by Tom

P.3: Peter threw the ball

P.4: The ball was thrown by Peter

P.5: His father showed him the car

P.6: He was shown the car by his father

P.7: The decorator is painting my house

P.8: My house is being painted by the decorator

P.9: Mary invited me to the party

P.10: I was invited to the party by Mary

P.1:Every summer I watch this film

P.2:This film is watched by me every summer

P.3: Mary won the computer

P.4: The computer was won by Mary

P.5: I did my homework last Monday

P.6: The homework was done last Monday

Основная часть №1

Проверка домашнего задания

T.: Pupils, you had to read an interesting text at home. Did you read it?

Р.: Yes, we did

T.: Did you like it?

Р.: Yes, we did

T.: Now I`d like to check your comprehension. Answer my questions.

T.: -What kinds of entertainment can you recommend to a foreigner?

Р.: -If we have no idea of the person`s interests, there are some places to suggest. One of these places is the fairy world of the Yury Nikulin Old Circus

T.: -What was opened in 1880 and since that time has been working non-stop?

Р.: -The Yury Nikulin Old Circus was opened in 1880

T.: —What kinds of animals take part in the performances of the Nikulinsky Circus?

Р.: —Wild animals, like tigers and elephants, often take part in the performances

T.: —Where can you go if you would like to see sea animal performances?

Р.: -If you would like to see sea animal performances, you`ll have to go to the Moscow Dolphinarium.

T.: -What kinds of sea animals take part in the performances of the Moscow Dolphinarium?

Р.: -Dolphins, sea lions and seals take part in the performances of the Moscow Dolphinarium

T.: -Why the places like the Yury Nikulin Old Circus and the Moscow Dolphinarium are different from other attractions?

Р.: -They are different from other attractions because they are real and less commercial

Физкультминутка

T.: -It`s time to have a rest. Let`s do some exercises. Follow me.

Look left, look right,

Look left, look right,

Look up, look down,

Look up, look down,

Look at your nose and look around.

Close your eyes,

Open your eyes,

Wink your eyes

Your eyes are happy again

Основнаячасть №2

Токшоу «Should teenagers go to the theatres?» Выступление с презентацией проекта

Выходят двое ведущих, приветствуют остальных ребят. 1-й ведущий выступает с презентацией исследовательского проекта.

T.: I`m going to invite the hosts of the talk show. And let`s start the talk show.

The host of the talk show 1: Hello children! It`s nice to see you. Our talk show is for you and we will have a talk:«Should teenagers go to the theatres?»

The host of the talk show 2: We surveyed our classmates and now we are ready to show you the results. (1-й слайд) The questions were:

Do you usually go to the theatre?

Yes, I do

No, I don`t

Where did you go last year?

to the circus

to the theatre

to the cinema

I didn`t go anywhere at all

Do you think that it`s necessary for a teenager to go to the theatre twice a month?

Yes, I do

No, I don`t

Why do lots of teenagers try to avoid going to the theatres?

They don`t have money

Theatres are far from their homes, so, it`s dangerous to go to the theatres in the evenings

Teenagers are too lazy

The host of the talk show 2: Our classmates answered the questions and you can see the diagram of the survey. (2- йслайд) According to this diagram we can say that most of our classmates don`t want to go to the theatres. The reasons are different but I think that it`s the big problem that teenagers try to avoid going to the theatres. (3- йслайд) The conclusion is – we should talk about theatres with our classmates, we should talk about the reasons of going to the theatres, and try to convince them that theatres are important part in teenager’s life.

Brainstorm activity

T.: Pupils, let`s help the hosts and fill the table together. You can see the reasons and ideas in the box and the table with two columns. The first column is for arguments which are positive towards the theatres; the second column is for arguments which are against of going to the theatres. Now you should think about arguments and Please, sort out the ideas from the box and place them into two groups. (Слайд)

The performance makes you forget about all your problems

The performance makes you grate impression

The tickets are very expensive

The performance starts at night and it`s not convenient for a teenager, it`s too late

The performance develops our level of imagination

The performance makes you happy

Visit to a theatre is a special event

You can enjoy watching outstanding actors and beautiful costumes

It makes you cry

I hate operetta

I prefer staying at home

I prefer something simple and cheerful

It puts me in a bad moon

It can teach teenagers how to talk to adults

It can develop children`s souls and brains

You can learn lots of interesting things talking to friends

Some performances are too long

I live far from the center of Moscow

Some performances are difficult to understand

Teenagers should go to the theatres because:

It`s not necessary for teenagers to go to the theatres because:

The performance makes you forget about all your problems

The performance makes you grate impression

The performance develops our level of imagination

The performance makes you happy

Visit to a theatre is a special event

You can enjoy watching outstanding actors and beautiful costumes

It can teach teenagers how to talk to adults

It can develop children`s souls and brains

The tickets are very expensive

The performance starts at night and it`s not convenient for a teenager, it`s too late

It makes you cry

I hate operetta

I prefer staying at home

I prefer something simple and cheerful

It puts me in a bad moon

You can learn lots of interesting things talking to friends

Some performances are too long

I live far from the center of Moscow

Some performances are difficult to understand

Распределение ролей. Работа в группах

T.: Students, now you should divide into two groups. The pupils, who think that teenagers should go to the theatres, form the first team and the pupils, who think that It`s not necessary for teenagers to go to the theatres, form the second team. Then choose the leader and help him/her to make a report using the information from the table. You should prove your ideas.

Дискуссия.Выступленияспикеров

T.: You will listen to the first speaker and pupils from the second team should make up one comprehension question. After the report you will ask your question and the speaker or the other member of the team will answer. Then the second speaker will tell us his/her report and the pupils from the first team will ask him/her their question. Are you ready? let`s start.

The first team (for)

The second team (against)

Speaker 1- Everybody knows that visit to a theatre is a special event because you can enjoy watching outstanding actors and beautiful costumes.

Moreover the performance makes you forget about all your problems. It can make you great impression. It can teach teenagers how to talk to adults or other people. The performance develops your level of imagination and It can develop children`s souls and brains.

In conclusion I`d like to say that if you want to be happy you should go to the theatres

Speaker 2 –We think that it`s not necessary for teenagers to go to the theatres because you can learn lots of interesting things talking to friends.

In fact interesting performances start at night and it`s not convenient for teenagers because it`s too late. Furthermore tickets are very expensive so teenagers prefer staying at home.

As for me I hate operetta and some performances are difficult to understand, I prefer something simple and cheerful.

To sum up I can say that children can read books and communicate with friends to get interesting and important information and have a good time

The Question of the second team

You say that the performance develops your level of imagination and It can develop children`s souls and brains, what about books? Can books develop children`s souls and brains?

The Questions of the first team

1.You say that it`s not convenient for you to go to the theatres because the performances start at night, but you can go there with your parents. Am I right?

Подведение итогов дискуссии. Выступление с презентацией.

The host of the talk show 1: -now we can see that it`s very important for young people to go to the theatres.

(1-йслайд ) The host of the talk show 1:- Let`s brink the conclusion about The Cultural life of Moscow. (2-йслайд) We live in Moscow and you know that it`s the main political, economic, educational and cultural center of our country. So, the cultural life is one of the most important components, which forms every nation. One of the important directions of the cultural development is the theatrical activity. Theatrical life is closely linked to the cultural and spiritual life of the people living in the city.(3-йслайд) Lenkom Theatre is the official name of what was once known as the Moscow State Theatre named after Lenin’s Komsomol. It was built in 1907 to house a Merchant’s Club, and was home to many theatrical and musical performances.

After 1918, the building was annexed by the local party committee, eventually became the home of «Theatre for Working Youth». Thus, the future theatre established its reputation as a theatre for young people, by young people. (4-йслайд) The music line in the Lenkom’s productions is continued with rock operas such as Yunona and Avos (music by Aleksey Rybnikov and written by Andrey Voznesensky). Phenomenal, vivid, romantic, with their energy of emotion and action and with their extraordinary combination of vulgar freedom, these productions gathered capacity crowds in Moscow for many years. WELCOME TO THE THEATRE!!!

T.: Pupils, let`s do exercise 2 in your Work books.

Исполнение песни

Стадия размышления и рефлексии

The host of the talk show 2: — Do you want to feel the atmosphere of the theatre? The students of our class have prepared a beautiful song. We would like to sing it for you.

Children of the future generation

You will have fantastic time

Can you try to answer magic question

Does a person live without love?

Lonely souls are travelling as spacemen

Many many hundreds years

We are begging you about consent

Love depends of human`s argument

Hallelujah

( звучит мелодия под названием аллилуйя любви)

Подведениеитоговурока

T.: — To sum up, let me ask you; Did you like the lesson? Thank you for the lesson. Thank you for your answers and your creative work. I`ll give you good and excellent marks. Now let`s talk about your homework. Your home task is to write the essay «Should teenagers go to the theatres? ». Use the plan: 1 Make an Introduction. 2 Express your opinion 3. Give arguments for the other point of view 4. Draw a conclusion

Адрес публикации: https://www.prodlenka.org/metodicheskie-razrabotki/131251-plankonspekt-otkrytogo-uroka-v-9-klasse-na-t

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Фатерлянд на немецком языке
  • Rainbow english английский язык рабочая тетрадь третий класс афанасьева михеева
  • Как переводится с английского на русский слово narrow
  • Муниципальная олимпиада по английскому языку 4 класс с ответами
  • Храбрый воин на латыни