Контрольная работа по английскому языку для 2 класса спотлайт

Контрольная
работа №1 по теме «Знакомство. Я и моя семья»

Вариант I

1.Впиши недостающие заглавные,строчные буквы.

___b, ___e, ___g, ___h, ___c, ___

F___, G ___, D ___, E___, J___

2.Вставь в
слова пропущенные буквы. Переведи слова.

b
_
droom
— _____________________      
D
_
ddy
— __________________

M _ m m y —
______________________        g a r _ e n — __________________

k
i t c h e _ — ______________________        g _ a n d m a — ________________

tab
_
e
— _________________________        
rad
_
o
— ___________________

3.Выбери правильный ответ.

https://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_5.pnghttps://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_4.pnghttps://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_3.pnghttps://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_2.png1.         
23.                4.

a. cata. mummy             a.
chair                   a. bedroom

b. dog                   b. daddy                 b.
cheese               b. kitchen

4.
Посмотри на картинки и дополни предложения.

1.A:
Where’s grandpa?                 2. A: Where’s Mummy?                   
3.A: Where’s Daddy?

B:
He’s in the garden.                 B: She’s in the …………….           B: He’s in
the …………

5. Найдисловаизапиши.

bedcatflagorangehousewindowchairfamilygreenred

6. Перепишислова, расставляяихпоалфавиту.

Контрольная
работа №1 по теме «Знакомство. Я и моя семья»

ВариантII

1.Впиши недостающие заглавные,строчные буквы.

___h, ___f, ___e, ___b, ___g

F___, I ___, D ___, E___, J___

2.Вставь в
слова пропущенные буквы. Переведислова
.

b
_
th r o o m — _____________________    s
_
ster— __________________

M _ m m y —
______________________        g a r _ e n — __________________

k
_
t c h e
n
______________________        g _ a n d
p
a — ________________

tab
_
e
— _________________________       
h
_
use — ___________________

3. Выбери правильный ответ.

https://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_5.pnghttps://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_4.pnghttps://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_3.pnghttps://arhivurokov.ru/multiurok/a/6/3/a63514e0254a29752ddf17310b6ff8363c10ea69/anghliiskii-iazyk-kontrol-naia-rabota-1-anghliiskii-v-fokusie-2-klass-k-uchiebniku-spotlight-1-chietviert_2.png1.                          
2                                                                    3.                           
4.

a.doga. mummya. chaira.kitchen

b. catb. daddyb. cheeseb. bedroom

4.
Посмотри на
картинки и
дополни предложения.

1.A:
Where’s grandpa?                 2. A: Where’s Mummy?                   
3. A: Where’s Daddy?

B:
He’s in the garden.                  B: She’s in the …………….              B:
He’s in the …………

5. Найдисловаизапиши.

redbeddogflagorangewindowtablefamilygreendaddy

6. Перепишислова, расставляяихпоалфавиту.

Контрольнаяработа №2. По теме «Я
и моя семья.
Любимая еда»

            Вариант
I

1.Напиши недостающие буквы.

a) __ __ lk,

b) __ ce cr__ __m,

c) pi__ __a,

d) b __ s __ __ it.

2.Закончи предложения.

a) I like _____________________________________________________________

b) I don’t like ________________________________________________________

c) My favourite food is _________________________________________________

3.Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились
предложения. Запишиполученныепредложения
.

a) eight, I’m. — _______________________________________________

b) name, is, My, Lulu. -________________________________________

c) dog, my, black, is. — _________________________________________

4.Прочти слова и найди значение.

1. party _e_a) день рождения

2. sad ___ b) свечи

3. happy ___ c) счастливый

4. candles ____ d) грустный

5. birthday ____ e) вечеринка

5.Подчеркни правильный вариант ответа.

a) six egg / eggs

b) three banana / bananas

c) eightcake / cakes

6.*Ответьнавопросыосебе:

1. What is your name? —
____________________________________________________________________

2. How old are you? —
____________________________________________________________________

3. How are you? —
____________________________________________________________________

4. Do you like ice-cream? —
____________________________________________________________________

5. Are you happy? —
____________________________________________________________________

Контрольнаяработа №2. По теме «Я
и моя семья.
Любимая еда»

ВариантII

1.Напиши недостающие буквы.

a) f __ __ d,

b) __ ce cr__ __m,

c) c __ k __,

d) b __ s __ __ it.

2.Закончи предложения.

a) Ilike _____________________________________________________________

b) I don’t like ________________________________________________________

c) My favourite food is _________________________________________________

3.Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились
предложения. Запишиполученныепредложения
.

a) eight, I’m. — _______________________________________________

b) name, is, My, Lulu. -________________________________________

c) dog, my, black, is. — _________________________________________

4.Прочти слова и найди значение.

1. party _e_a) день рождения

2. sad ___ b) свечи

3. happy ___ c) счастливый

4. candles ____ d) грустный

5. birthday ____ e) вечеринка

5.Подчеркни правильный вариант ответа.

a) one apple / apples

b) four burger / burgers

c) eight cake / cakes

6.*Ответь на вопросы о себе:

1. What is your name? —
____________________________________________________________________

2. How old are you? —
____________________________________________________________________

3. How are you? —
____________________________________________________________________

4. Do you like cheese? —
____________________________________________________________________

5. Are you sad? — ____________________________________________________________________

Контрольная
работа №3 по теме «Я и мои друзья. Мир моих увлечений»

Вариант1

1. Найдите
значения слов.

1. run              a)
прыгать

2. dance          b)
плавать

3. jump            с)
бегать

4. sing             d) танцевать

5. swim           е)
петь

6. fish              f) шимпанзе

7. horse           g)
птица

8. chimp          h)
лягушка

9. bird             i)
рыба

10. frog           j)
лошадь

2. Найдите
верный ответ на вопрос.

1. Can a fish
climb?                               A) Yes, it can.      B) No, it
can’t.                                             

2. Can a horse
sing?                               A) Yes, it can.      B) No, it can’t.

3. Can a ballerina
dance?                       A)  Yes, she can.  B) No, she can’t.

4. Can  a frog
run?                                 A) Yes, it can.      B) No, it can’t.

5. Can a monkey
swing?                       A) Yes, it can.       B
) No, itcant.

3. Сделайте предложение
отрицательным.

  1. A dog can
    run.
  2. A frog can
    fly.
  3. A clown can
    climb and swing.
  4. A chimp can
    sing.
  5. A fish can
    dance.

4.
Поставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось верное предложение.

1.      chimp/like/can/climb/a?

2.      my/ swim/ mummy/can’t.

3.      frog/ I/
jump/can/like/a.

4.      jump/ can/he/ and/
swim.

5.      can/ my/ a/ daddy/
sing/ like/ bird.

Контрольная
работа №3 по теме «Я и мои друзья. Мир моих увлечений
»

Вариант2

  1. Найдите значения слов.
  1. chimp                       
    a)
    лазить
  2. clownb)
    танцевать
  3. horse                        
    c)

    лошадь
  4. magician                  
    d)

    петь
  5. circus                       
    e)

    птица
  6. climb                        
    f)

    шимпанзе
  7. swing                       
    g)

    клоун
  8. sing
                              h)
    фокусник(волшебник)
  9. dance                        
    i)

    цирк
  10. bird                  
    j)
    качаться

2. Найдите
верный ответ на вопрос .

1. Can a chimp
dance?          A) Yes, it can. B) No, it can’t.

2. Can a magician
fly?          A) Yes, he can. B) No, he can’t.

3. Can a bird
swim?              A) Yes, it can.   B) No, it can’t.

4. Can a cat
jump?                 A) Yes, it can.   B) No, it can’t.

5. Can your mum
jump and run? A) Yes, she can. B) No, she can’t.

3 Сделайте предложение
отрицательным.

  1. A horse can
    swing.
  2. An elephant
    can dance.
  3. A rabbit can
    swim.
  4. A dolphin can
    sing.
  5. A bird can
    run.

4.
Поставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось верное предложение.

  1. you/ bird/
    sing/ like/ can /a?
  2. jump/ can’t/
    he/ a/ frog/ like.
  3. you/ tree/
    can/ a/climb?
  4. dance/ can/
    swing/ Cherry/ and.
  5. I/ ballerina/
    like/ dance/ can/ a.

Промежуточная
аттестация( контрольная работа)

1вариант

№1.Прочитай
и соотнеси. Запиши ответы  в таблицу.

1)
.      2)
.   3).
   4)

5)  6)
 7)
  8)

 9)  10)

№3.  Найди ответы на данные вопросы и
запиши ответы в таблицу
.

1)
What is your name?                      A) It is ice-cream.

2)
Where is the soldier?                    B) I am Tim.

3)
How old is she?                            C) No, I can’t.

4)
Can you fly?                                 D) It is in the toy box.

5)
What is it?                                    E) She is 7.                  

1

2

3

4

5

№4.
Разделислована
4
группы.

Ballerina,  ant,  sister, eggs, teddy bear, brother,
milk, dolphin, ball, cake, daddy, flag, chocolate, cat, grandma, mouse, orange
juice, horse, puppet, grandpa.

Family

Animals

Toys

Food

№5.* Прочти текст и кратко ответь на
вопросы.

Larry’s
and Lulu’s Toys.

Larry and Lulu have got a
lot of different toys: big and small and of all colors. Larry has got a toy
soldier, a ball and a jack-in-the-box. Lulu has got a puppet, a ballerina and a
doll.

Larry’s favorite toy is a
toy soldier. It’s got dark hair and brown eyes. Where’s the toy soldier. It’s
on the shelf. Lulu’s favorite toy is ballerina. It’s got blue eyes, fair hair,
a small nose, small ears and a pink mouth. It’s very pretty. Where’s the
ballerina? It’s in the toy box.

Образец:What
toys has Larry got?

A toy soldier, a ball and a jack-in-the-box.

1)     
What’s
his favorite toy?

_________________________________

2)     
What
toys has Lulu got?

__________________________________

3)     
What’s
her favo
гrite toy?

__________________________________

4)     
Where’s
toy soldier?

__________________________________

5)     
Where’s
ballerina?

__________________________________

6)     
What
toy have you got?

__________________________________

7)     
What’s
your favourite toy?

__________________________________

Промежуточная
аттестация( контрольная работа

2
вариант

№1.Прочитай и соотнеси.Запиши ответы
в таблицу.

1) .  
2)
  3)     4)

5)  6)
  7)   8)

9)  10)

a)chairb)chipsc)shoesd)fishe)toy
soldierf)nose

g)seven    h) grandma    
i)garden     j)happy

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

№2.Вставь пропущенные слова.

Hello!    My name is Lulu.    I’m
…………..…..
 .

I can ………………..   . 
But I can’t …………………
         .

I like ……………….      .
But I don’t like ………………….
  .

My favourite toy is my
……………………………… 

№3.  Найди ответы на данные вопросы и
запиши ответы в таблицу
.

1)
What is your name?                      A) It is ice-cream.

2)
Where is the soldier?                    B) I am Tim.

3)
How old is she?                            C) No, I can’t.

4)
Can you fly?                                 D) It is in the toy box.

5)
What is it?                                    E) She is 7.

1

2

3

4

5

№4.
Разделислована
4
группы.

Jack-in-the-box,  dog, 
grandpa, apples, teddy bear, mummy, burgers, kangaroo, toy soldier, chocolate
cake, sister, ballerina, sandwich, snake, orange juice ,rabbit, mouse , puppet,
daddy, brother.

Family

Animals

Toys

Food

№5. *
Прочти текст и кратко ответь на вопросы.

Larry’s
and Lulu’s Toys.

Larry and Lulu
have got a lot of different toys: big and small and of all colors. Larry has
got a toy soldier, a ball and a jack-in-the-box. Lulu has got a puppet, a
ballerina and a doll.

Larry’s favorite toy is a
toy soldier. It’s got dark hair and brown eyes. Where’s the toy soldier. It’s
on the shelf. Lulu’s favorite toy is ballerina. It’s got blue eyes, fair hair,
a small nose, small ears and a pink mouth. It’s very pretty. Where’s the
ballerina? It’s in the toy box.

Образец:What
toys has Larry got?

A toy soldier, a ball and a
jack-in-the-box.

1)     
What’s
his favorite toy?

_________________________________

2)     
What
toys has Lulu got?

__________________________________

3)     
What’s
her favorite toy?

__________________________________

4)     
Where’s
toy soldier?

__________________________________

5)     
Where’s
ballerina?

__________________________________

6)     
What
toy have you got?

__________________________________

7)     
What’s
your favourite toy?

__________________________________

Критерии оценивания
промежуточной аттестации  по английскому языку

Отметка “5”
выставляется, если учеником не допущено в работе ни одной ошибки, а также при
наличии в ней 1 негрубой ошибки. Учитывается качество оформления работы,
аккуратность ученика, отсутствие орфографических ошибок.

Отметка “4”
выставляется, если ученик допустил 2 ошибки, а также при наличии 2-х негрубых
ошибок. Учитывается оформление работы и общая грамотность.

Отметка “3”
выставляется, если ученик допустил до 4-х ошибок, а также при наличии 5 негрубых
ошибок. Учитывается оформление работы

Отметка “2”
выставляется, если ученик допустил более 4-х ошибок.

Контрольная работа 4

Progress Check 4 (Module 4) 

  1. Fill in the gaps:

t __ dd __   b__a __          ba __ ler__n__         to__   s _ ld _er         t__ __   b _ x         __ __ elf          p __ __ pet

  1. Write on, in, under (вставьте предлоги)
  1. The balls are ________the box.                                2) The cat is __________ the book.

  1. The teddy bear is _______the shelf.
  1. Choose the right answer (Выбери лишнее слово).
  1. She’s got dark / fair hair.                                    3) He’s got small / big nose.  
  1. It’s got big / small ears.                                        4) It’s got big / small mouth.
  1. Odd one out (выпишите лишнее слово в каждой строке).

teddy bear  toy soldier  under  ballerina

on   in   puppet   under

nose  eyes  hair  has got  ears

5.  Make sentences (Составьте предложения из слов):

     1) ‘s got / He / ears / small.

     2) She / eyes / blue / ‘s got.

     3) He / fair/hair / ’s got.

6. Translate using the words big, small, green, fair, dark, clever, eyes, ears, nose, mouth, hair.  (Переведите на английский язык, используя указанные слова)

 1) светлые волосы — __________________

 2) маленький нос — ___________________

 3) большие уши — ____________________

 4) умные глаза — _____________________

 5) большой рот — _____________________

 6) темные волосы — ___________________

 7) зеленые глаза — ____________________

7. Fill in the gaps He’s got, She’s got. (Вставьте указанные слова)

1) Mummy has got green eyes. ______________ green eyes.

2) Daddy has got blue eyes. _______________ blue eyes.

3) Grandma has got dark hair. _____________ dark hair.

4) Grandpa has got dark hair too. ______________ dark hair too.

5) Larry has got a pink mouth. _______________ a pink mouth.

8. Translate into Russian. (Переведи на русский язык)

1) Lulu’s got blue eyes. — ____________________________________

2) The jack-in-the-box is on the shelf. — _________________________

3) It’s got a small mouth. — ___________________________________

4) I’ve got big ears. — ________________________________________

5) The puppet is under the table. — ______________________________

Контрольная работа №1

1. Запиши буквы под диктовку учителя и

составь из них слово.

2. Составь слова из следующих букв:

a) T, C, A

b) D, D, D, Y, A

c) E, T, A, L, B

3. Выбери правильный вариант перевода

1. белый стул

a) white table b) white chair c) red chair

2. желтое радио

a) red radio b) red bed c) yellow radio

3. красный дом

a) red house b )red table c) blue house

4. Выбери правильный вариант перевода:

1. Это моя мама.

a) It’s my mummy

b) It’s my sister

c) It’s my daddy.

2. Это мой дедушка

a) It’s my brother.

b) It’s my grandpa

c) It’s my grandma

3. Это мой брат

a) It’s my brother

b) It’s my sister

c) It’s my family.

Контрольная работа №2

1.Напиши недостающие буквы.

a) __ __ lk, b) __ ce cr__ __m, c) pi__ __a,

2.Закончи предложения.

a) I like b) I don’t like…..

c) My favourite food is

3.Ответь на вопросы о себе:

1. What is your name? —

2. How old are you?

3. How are you?

4. Are you happy?

4.Поставь слова в правильном порядке, чтобы

получились предложения. Запиши полученные

предложения.

a) eight, I’m.

b) name, is, My, Lulu. —

c) dog, my, black, is.

5.Прочти слова и найди значение.

1. party _e_ a) день рождения

2. sad ___ b) свечи

3. happy ___ c) счастливый

4. candles ____ d) грустный

5. birthday ____ e) вечеринка

6.Подчеркни правильный вариант ответа.

a) six egg / eggs b) three banana / bananas

c) eight cake / cakes

Контрольная работа по английскому языку № 2

по теме « Мир вокруг меня»

во 2 классе (УМК «Spotlight»)

1. Запиши недостающую заглавную или строчную

букву

A____ , F ____, ____e, B __ , ___ g, C ___, ____ d.

2. Расставь буквы из упр. 1 по алфавиту!

3. Вставь в слова пропущенные буквы. Переведи

слова:

t _ ble _________________ D _ d d y

________________

M _ m m y _____________ kit _ _ en

_______________

hou _ e ________________ g _ a n d m a

_____________

b _ thr _ om _____________ s _ s t e r

4. Прочитай и соотнеси

1) How old are you? a) Happy birthday!

b) I’m seven,

2) What’s your favourite food? a) Pizza, yummy!

b) I like it.

5. Поставь слова в правильном порядке, чтобы

получились предложения. Запиши полученные

предложения.

1. like, don’t, I, sandwiches. —

…………………………………………………………………

………

2. eight, I’m. —

…………………………………………………………………

……………………….

3. like , I, burgers.

…………………………………………………………………

……………

4. What, your, is, food, favourite? —

…………………………………………………………………

…………………..

5. name, is, my, Jim. —

…………………………………………………………………

……………….

6. cat, my, black, is. —

…………………………………………………………………

…………………

Контрольная работа №3

1) Образуй множественное число

существительных.

1. one house two _________________

2. one snake three _________________

3. one horse four _________________

4. one monkey seven _________________

5. one box nine _________________

2) Напиши have got или has got.

1. Ann _________________ a pink dress.

2. I _________________ a big teddy bear.

3. My puppy _________________ long ears.

4. Mark _________________ a blue car.

5. They _________________ a new house.

3) Напиши can или can’t.

1. A bird _________________ sing well.

2. A dog _________________ fly in the sky.

3. A frog _________________ climb trees.

4. A fish _________________ swim in the sea.

5. A horse _________________ run fast.

4) Напиши числа.

1. fourteen _________________

2. 18 _________________

3. seventeen _________________

4. 12 _________________

Kонтрольная работа

по теме: “ANIMALS

Match:

1.—————- 2.——————— 3.——————— 4.———————

a) frog b) girl c) fish d) boy e) horse f) chimp g) clown h) bird

5) ————— 6) —————— 7)——————— 8)———————

II. Guess: What can…?

climb sing jump swim

III. Complete:

1. —————- can swing. 3. ——————- can fly.

2. ——————- can dance. 4. ——————- can run.

Meg Sam Bob Bird

IV. Read and choose.

Can a bird fly? Can you run? Can you swim?

Yes, it can. Yes, I can. No, I can`t.

No, it can`t. No, I can`t. Yes, I can.

Can a frog climb? Can a chimp sing? Can a horse jump?

No, it can`t. Yes, it can. No, it can`t.

Yes, it can. No, it can`t. Yes, it can.

V. Look and complete.

c-rc-s cl-w- m-g-ci-n

Exit test for the 2

nd

form.

1. Look and complete.

0 A: Wheres grandpa? B:

Hes in the

1 A: Wheres

Mummy?

B: Shes in the …….

2 A: Wheres Daddy?

B: Hes in the …….

2. Match the pictures to the words.

1

3. Look, read and write.

One — 1

six — three

five — nine —

ten — four —

two — eight

2 3 4 5 6 7 8 9 10

4. Read and put yes or no.

1. They’re chips. 2.

It’s milk

3. Theyre apples. 4 Theyre sandwiches.

5. Read and answer.

Bird, fish, rabbit, horse, monkey

Who can run? 0 horse

1. Who can jump?

2. Who can fly?

3. Who can climb?

4. Who can swim?

6. Read and write: in, on or under.

7. Look and complete with have got/has got.

1. She …………… small ears.

2. He………. blue eyes.

0 A: Where‘s the toy soldier?

B: It’s under the shelf.

0 under

1. A: Wheres the teddy

bear?

B: It‘s.the box.

1 ..

2. A: Wheres the rabbit?

B: Its …. the table.

2 …….

3. I…….fair hair.

8. Look, read and complete.

A : Whats the weather like?

0 It’s sunny!

2. It’s ..

1.- It’s ………

3.It’s ………

1. What’s your name? a) I’m Nanny Shine.

2. How are you? b) It’s cold.

3. How old are you? c) I’m fine, thanks.

4. What’s this? d) I like bananas.

5. What’s your favourite food? e) I’m seven.

6. What’s the weather like? f) It’s a radio.

Контрольная работа №1 по теме «Знакомство. Я и моя семья»

Вариант I

1.Впиши недостающие заглавные, строчные буквы.

___b, ___e, ___g, ___h, ___c, ___

F___, G ___, D ___, E___, J___

2.Вставь в слова пропущенные буквы. Переведи слова.

b _ droom — _____________________ D _ ddy — __________________

M _ m m y — ______________________ g a r _ e n — __________________

k i t c h e _ — ______________________ g _ a n d m a — ________________

tab _ e — _________________________ rad _ o — ___________________

3.Выбери правильный ответ.

a. cat a. mummy a. chair a. bedroom

b. dog b. daddy b. cheese b. kitchen

4. Посмотри на картинки и дополни предложения.

1.A: Where’s grandpa? 2. A: Where’s Mummy? 3.A: Where’s Daddy?

B: He’s in the garden. B: She’s in the ……………. B: He’s in the …………

5. Найди слова и запиши.

bedcatflagorangehousewindowchairfamilygreenred

6. Перепиши слова, расставляя их по алфавиту.

Контрольная работа №1 по теме «Знакомство. Я и моя семья»

ВариантII

1.Впиши недостающие заглавные, строчные буквы.

___h, ___f, ___e, ___b, ___g

F___, I ___, D ___, E___, J___

2.Вставь в слова пропущенные буквы. Переведи слова.

b _ th r o o m — _____________________ s _ ster- __________________

M _ m m y — ______________________ g a r _ e n — __________________

k _ t c h e n — ______________________ g _ a n d p a — ________________

tab _ e — _________________________ h _ use — ___________________

3. Выбери правильный ответ.

1 . 2 3. 4.

a.dog a. mummy a. chair a.kitchen

b. cat b. daddy b. cheese b. bedroom

4. Посмотри на картинки и дополни предложения.

1.A: Where’s grandpa? 2. A: Where’s Mummy? 3. A: Where’s Daddy?

B: He’s in the garden. B: She’s in the ……………. B: He’s in the …………

5. Найдисловаизапиши.

redbeddogflagorangewindowtablefamilygreendaddy

6. Перепишислова, расставляяихпоалфавиту.

Контрольнаяработа №2. По теме «Я и моя семья. Любимая еда»

Вариант I

1.Напиши недостающие буквы.

a) __ __ lk,

b) __ ce cr__ __m,

c) pi__ __a,

d) b __ s __ __ it.

2.Закончи предложения.

a) I like _____________________________________________________________

b) I don’t like ________________________________________________________

c) My favourite food is _________________________________________________

3.Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения. Запишиполученныепредложения.

a) eight, I’m. — _______________________________________________

b) name, is, My, Lulu. -________________________________________

c) dog, my, black, is. — _________________________________________

4.Прочти слова и найди значение.

1. party _e_a) день рождения

2. sad ___ b) свечи

3. happy ___ c) счастливый

4. candles ____ d) грустный

5. birthday ____ e) вечеринка

5.Подчеркни правильный вариант ответа.

a) six egg / eggs

b) three banana / bananas

c) eightcake / cakes

6.*Ответьнавопросыосебе:

1. What is your name? — ____________________________________________________________________

2. How old are you? — ____________________________________________________________________

3. How are you? — ____________________________________________________________________

4. Do you like ice-cream? — ____________________________________________________________________

5. Are you happy? — ____________________________________________________________________

Контрольнаяработа №2. По теме «Я и моя семья. Любимая еда»

ВариантII

1.Напиши недостающие буквы.

a) f __ __ d,

b) __ ce cr__ __m,

c) c __ k __,

d) b __ s __ __ it.

2.Закончи предложения.

a) Ilike _____________________________________________________________

b) I don’t like ________________________________________________________

c) My favourite food is _________________________________________________

3.Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения. Запишиполученныепредложения.

a) eight, I’m. — _______________________________________________

b) name, is, My, Lulu. -________________________________________

c) dog, my, black, is. — _________________________________________

4.Прочти слова и найди значение.

1. party _e_a) день рождения

2. sad ___ b) свечи

3. happy ___ c) счастливый

4. candles ____ d) грустный

5. birthday ____ e) вечеринка

5.Подчеркни правильный вариант ответа.

a) one apple / apples

b) four burger / burgers

c) eight cake / cakes

6.*Ответь на вопросы о себе:

1. What is your name? — ____________________________________________________________________

2. How old are you? — ____________________________________________________________________

3. How are you? — ____________________________________________________________________

4. Do you like cheese? — ____________________________________________________________________

5. Are you sad? — ____________________________________________________________________

Контрольная работа №3 по теме «Я и мои друзья. Мир моих увлечений»

Вариант1

1. Найдите значения слов.

1. run a) прыгать

2. dance b) плавать

3. jump с) бегать

4. sing d) танцевать

5. swim е) петь

6. fish f) шимпанзе

7. horse g) птица

8. chimp h) лягушка

9. bird i) рыба

10. frog j) лошадь

2. Найдите верный ответ на вопрос.

1. Can a fish climb? A) Yes, it can. B) No, it can’t.

2. Can a horse sing? A) Yes, it can. B) No, it can’t.

3. Can a ballerina dance? A) Yes, she can. B) No, she can’t.

4. Can a frog run? A) Yes, it can. B) No, it can’t.

5. Can a monkey swing? A) Yes, it can. B) No, itcan’t.

3. Сделайте предложение отрицательным.

  1. A dog can run.

  2. A frog can fly.

  3. A clown can climb and swing.

  4. A chimp can sing.

  5. A fish can dance.

4. Поставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось верное предложение.

  1. chimp/like/can/climb/a?

  2. my/ swim/ mummy/can’t.

  3. frog/ I/ jump/can/like/a.

  4. jump/ can/he/ and/ swim.

  5. can/ my/ a/ daddy/ sing/ like/ bird.

Контрольная работа №3 по теме «Я и мои друзья. Мир моих увлечений»

Вариант2

  1. Найдите значения слов.

  1. chimp a) лазить

  2. clownb) танцевать

  3. horse c) лошадь

  4. magician d) петь

  5. circus e) птица

  6. climb f) шимпанзе

  7. swing g) клоун

  8. sing h) фокусник(волшебник)

  9. dance i) цирк

  10. bird j)качаться

2. Найдите верный ответ на вопрос .

1. Can a chimp dance? A) Yes, it can. B) No, it can’t.

2. Can a magician fly? A) Yes, he can. B) No, he can’t.

3. Can a bird swim? A) Yes, it can. B) No, it can’t.

4. Can a cat jump? A) Yes, it can. B) No, it can’t.

5. Can your mum jump and run? A) Yes, she can. B) No, she can’t.

3 Сделайте предложение отрицательным.

  1. A horse can swing.

  2. An elephant can dance.

  3. A rabbit can swim.

  4. A dolphin can sing.

  5. A bird can run.

4. Поставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось верное предложение.

  1. you/ bird/ sing/ like/ can /a?

  2. jump/ can’t/ he/ a/ frog/ like.

  3. you/ tree/ can/ a/climb?

  4. dance/ can/ swing/ Cherry/ and.

  5. I/ ballerina/ like/ dance/ can/ a.

Промежуточная аттестация( контрольная работа)

1вариант

1.Прочитай и соотнеси. Запиши ответы в таблицу.

1) . 2) . 3) . 4)

5) 6) 7) 8)

9) 10)

a)socks b)eyes c)mummy d)kitchen e)ballerina f)burgers

g) sad h)frog i)nine j)bed

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

2. Вставьпропущенныеслова.

Hello! My name is Larry. I’m …………..….. .

I can ……………….. . But I can’t ………………… .

I like ………………. . But I don’t like ………..… .

My favourite toy is my…………………

3. Найди ответы на данные вопросы и запиши ответы в таблицу.

1) What is your name? A) It is ice-cream.

2) Where is the soldier? B) I am Tim.

3) How old is she? C) No, I can’t.

4) Can you fly? D) It is in the toy box.

5) What is it? E) She is 7.

1

2

3

4

5

4. Разделислована 4 группы.

Ballerina, ant, sister, eggs, teddy bear, brother, milk, dolphin, ball, cake, daddy, flag, chocolate, cat, grandma, mouse, orange juice, horse, puppet, grandpa.

Family

Animals

Toys

Food

5.* Прочти текст и кратко ответь на вопросы.

Larry’s and Lulu’s Toys.

Larry and Lulu have got a lot of different toys: big and small and of all colors. Larry has got a toy soldier, a ball and a jack-in-the-box. Lulu has got a puppet, a ballerina and a doll.

Larry’s favorite toy is a toy soldier. It’s got dark hair and brown eyes. Where’s the toy soldier. It’s on the shelf. Lulu’s favorite toy is ballerina. It’s got blue eyes, fair hair, a small nose, small ears and a pink mouth. It’s very pretty. Where’s the ballerina? It’s in the toy box.

Образец:What toys has Larry got?

A toy soldier, a ball and a jack-in-the-box.

  1. What’s his favorite toy?

_________________________________

  1. What toys has Lulu got?

__________________________________

  1. What’s her favoгrite toy?

__________________________________

  1. Where’s toy soldier?

__________________________________

  1. Where’s ballerina?

__________________________________

  1. What toy have you got?

__________________________________

  1. What’s your favourite toy?

__________________________________

Промежуточная аттестация( контрольная работа

2 вариант

1.Прочитай и соотнеси.Запиши ответы в таблицу.

1) . 2) 3) 4)

5) 6) 7) 8)

9) 10)

a)chairb)chipsc)shoesd)fishe)toy soldierf)nose

g)seven h) grandma i)garden j)happy

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

2.Вставь пропущенные слова.

Hello! My name is Lulu. I’m …………..….. .

I can ……………….. . But I can’t ………………… .

I like ………………. . But I don’t like …………………. .

My favourite toy is my ………………………………

3. Найди ответы на данные вопросы и запиши ответы в таблицу.

1) What is your name? A) It is ice-cream.

2) Where is the soldier? B) I am Tim.

3) How old is she? C) No, I can’t.

4) Can you fly? D) It is in the toy box.

5) What is it? E) She is 7.

1

2

3

4

5

4. Разделислована 4 группы.

Jack-in-the-box, dog, grandpa, apples, teddy bear, mummy, burgers, kangaroo, toy soldier, chocolate cake, sister, ballerina, sandwich, snake, orange juice ,rabbit, mouse , puppet, daddy, brother.

Family

Animals

Toys

Food

5. * Прочти текст и кратко ответь на вопросы.

Larry’s and Lulu’s Toys.

Larry and Lulu have got a lot of different toys: big and small and of all colors. Larry has got a toy soldier, a ball and a jack-in-the-box. Lulu has got a puppet, a ballerina and a doll.

Larry’s favorite toy is a toy soldier. It’s got dark hair and brown eyes. Where’s the toy soldier. It’s on the shelf. Lulu’s favorite toy is ballerina. It’s got blue eyes, fair hair, a small nose, small ears and a pink mouth. It’s very pretty. Where’s the ballerina? It’s in the toy box.

Образец:What toys has Larry got?

A toy soldier, a ball and a jack-in-the-box.

  1. What’s his favorite toy?

_________________________________

  1. What toys has Lulu got?

__________________________________

  1. What’s her favorite toy?

__________________________________

  1. Where’s toy soldier?

__________________________________

  1. Where’s ballerina?

__________________________________

  1. What toy have you got?

__________________________________

  1. What’s your favourite toy?

__________________________________

Сборник тестов для 2 класса.

К учебнику SPOTLIGHT 2 (Авторы – Вирджиния Эванс и др.)

Составитель – Лузина Наталья Анатольевна

учитель английского языка

МБОУ «Гимназия № 17» г. Пермь

Данный сборник представляет собой контрольные работы для учеников 2 класса (первый год изучения английского языка). Работы проводятся в конце изучения каждого модуля и позволяют оценить уровень знаний обучающихся по предмету. Предполагаемое время выполнения работы – 30 минут.

Spotlight 2 TEST 1

1. Впиши пропущенные буквы

A ___ ___ ___ ___ F ___ ___ ___ ___ K ___ ___ ___ ___ P ___ ___ ___ ___ U ___ ___ ___ ___

__ __ __ __ e __ __ __ __ j __ __ __ __ o __ __ __ __ t __ __ __ __ y __

2. Найди соответствие

1 bed ___ a. дом

2 table ___ b. окно

3 chair ___ c. сад

4 radio ___ d. кровать

5 house ___ e. стол

6 living room ___ f. ванная

7 bedroom ___ g. гостиная

8 garden ___ h. спальня

9 bathroom ___ i. мышь

10 window ___ j. лампа

11 lamp ____ k. стул

12 mouse ____ l. радио

3. Вставь пропущенные буквы

D__dd__ s__ste __ b__oth__ r m__mm__ gr__ndp __

4. Раскрась нужным цветом

t1591709969aa.gif

t1591709969ab.pngt1591709969ab.pngt1591709969ab.pngt1591709969ab.pngt1591709969ab.png

red blue white black green yellow

5. Закончи фразу

1. Sit ___ a. children!

2. Stand ___ b. the books!

3. Hello, ___ c. up!

4. Open ___ d. my family.

5. This is ___ e. down!

6. Вставь нужное слово

Larry Lulu, He, She, bath

— Where’s daddy? — ____‘s in the garden.

— Where’s grandma? — _____’s in the kitchen.

— Where’s ________? — She’s in the bedroom.

— Where’s ________? — He’s in the ________ .

Spotlight 2 Test 2

Найдите соответствие:

orange juice ______

chocolate cake _______

ice cream _______

sandwich ______

burger _______

apple ______

candle _______

8. birthday ________

a. свеча

b. гамбургер

c. апельсиновый сок

d. день рождения

e. яблоко

f. шоколадный торт

g. бутерброд

h. мороженое

Подберите ответ на вопрос:

1. How old are you? _______

2. How old is she? _______

3. How old is he? _______

4. What is your favourite food? _______

5. What’s this? _______

6. How many candles? _______

7. Where is your sister? _______

8. What’s your name? _______

a. She is nine.

b. It’s a party.

c. Five.

d. I am eight.

e. She is in the bedroom.

f. I am Larry.

g. Pizza and cheese.

h. He is seven.

Вставьте подходящее слово:

don’t, food, today, like, birthday, your

My favourite ____________ is bananas. I don’t ____________ milk. What’s _______________ favourite food? Apples. I _____________ like burgers.

Happy _________________ to you! It’s my birthday ________________!

Напиши по-английски:

грустный ____________________

счастливый ____________________

два _________________

десять __________________

шесть __________________

Я люблю пиццу. _____________________________________________

Я не люблю чипсы. ___________________________________________

Найди слова и обведи в кружок:

Chipsthreefamilypartychairtableyummytwogreenonegardenorange

Spotlight 2 TEST 3

Найди соответствия:

1 ______ animal

A клоун

2 ______ horse

B смешной

3 ______ chimp

C животное

4 ______ climb

D девочка

5 ______ boy

E качаться

6 ______ girl

F лошадь

7______ clown

G цирк

8 ______ circus

H обезьяна

9 ______ swing

I взбираться

10______ funny

J мальчик

Замени подчеркнутые существительные местоимениями (he, she, it, they), отметь верные предложения знаком «+», а неверные – знаком «».

A fish can swim. It +

Larry can dance. _____________

A dog can fly. _____________

Mummy can sing. ____________

Frogs can’t jump. _____________

Dolphins can’t climb. ____________

A clown is in the circus. ____________

Lulu is a magician. _______________

С. Вставь в предложения can, can’t, am, is, isn’t.

1. Where’s Lulu? She ________ in the circus.

2. An elephant_________ swing.

3. How old are you? I _________ seven.

4. Can he swim? Yes, he _________.

5. Is she happy? No, she _________.

6. I _______ run, but I ________ fly.

Подбери соответствующий ответ на вопрос:

1. ________What’s your favourite food?

A He’s in the circus.

2.________ Can you swim?

B She’s five.

3. ________ Where’s Larry?

C It’s a bird.

4.________ How old is Lulu?

D Ice cream, yummy!

5.________ What’s this?

E Yes, it can.

6.________ Can a chimp climb a tree?

F Mary.

7. ________What’s her name?

G No, I can’t

E. Поставь слова в правильном порядке и запиши предложения:

1. like / sing / bird / can/ a / I

____________________________________________________

2. can / climb / a / and / cat / jump

____________________________________________________

3. there’s / funny / at / clown / the circus / a / very

____________________________________________________

4. can’t / climb / my / grandma / tree / a

____________________________________________________

5. frog / can / he / like / a / jump

____________________________________________________

Spotlight 2 TEST 4

Найдите соответствия:

1____ hair

a умный

2____ ears

b нос

3____ mouth

c солдатик

4____ eyes

d волосы

5____ clever

e иметь

6____ nose

f уши

7____ shelf

g под

8____ under

h полка

9____ have got

i рот

10____ soldier

j глаза

Вычеркните в каждой строке лишнее слово:

11. hair, nose, mouth, horse.

12. ballerina, teddy bear, circus, doll.

13. climb, swing, three, dance.

14. chimp, sister, brother, grandpa.

15. rabbit, funny, dolphin, frog.

Замените подчеркнутые слова местоимениями he, she, it, they:

16. The girl has got a black cat. ___________

17. My mummy is in the garden. __________

18. The cat likes milk and fish. __________

19. Mark can climb the tree. ___________

20. Anna and Pete are small. ___________

21. The rabbits can jump. ___________

Составьте предложения:

22. My / eyes / mummy / got / has / blue.

_________________________________________________

23. on / radio / is / The / shelf / the.

________________________________________________

24. toy / bear / His / is / teddy / in / box / the.

_________________________________________________

25. dog / under / is / the / bed / Her.

_________________________________________________

26. dance / can / My / sing / toy / and.

_________________________________________________

Spotlight 2 Test5

1 Найди соответствия

1____ winter

a. жарко

2____spring

b. цветок

3____summer

c. зима

4____autumn

d. курточка

5____hot

e. остров

6____cold

f. весна

7____windy

g. ветренно

8____jacket

h. лето

9____ flower

i. холодно

10___island

j. осень

2. Вычеркни лишнее слово в каждой строчке

11. white red coat brown

12 skirt shorts socks flower

13 banana flower chips cake

14. boat nose eyes ears

15. rain jump climb run

3. Вставь пропущенные буквы

m_s_c sh_ _ s

s_a s_n

_ho_ts p_t on

t_ke off h_li_ay

4. Составь предложения.

shorts/ on/ Put/ your ! __________________________________________

wearing/ I/ my/ jeans/ blue/ am . __________________________________________

is/ It/ and/ cold/ raining . __________________________________________

got/ has/ magic/ She/ a/ flower. __________________________________________

5 Найди ответы на вопросы

1____ What is the weather like?

a. Yes, it is

2____What are you wearing?

b. It’s hot.

3____ Where is Lulu?

c. In spring.

4____ Is it spring now?

d. My T-shirt.

5____ Can he swim?

e. Yes, I am.

6____ When is your birthday?

f. She’s in the garden

7____Are you in the boat?

g. Yes, I do

8____ Do you like holidays?

h. No, he can’t

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Предсказания на английском языке на новый год
  • Установите правильную последовательность философских систем немецких классиков
  • Недостаточное выделение мочи латынь
  • Латеральный хрящ носа по латыни
  • Need в прошедшем времени в английском языке